20 mars 2008

Herregud...

Tiden har rullat på så snabbt sen stipendierna damp ner i brevlådan. Eller, jag menar beskeden från Konstnärsnämnden damp ner i brevlådan. Jag hinner glömma bort att jag har fått pengarna, sen minns jag plötsligt allt igen och blir minst lika glad igen!

Resebidraget ska ju gå till resan. Utan tvekan. Det täcker inte hela resan, med flygbiljett, boende och hyrbil, men det räcker en bit på vägen. Sen har jag ju projektbidraget. Min största utgift kommer helt klart att bli på utrustning - oavsett hur jag hanterar det. Ska jag hyra en kamera och ljudutrustning så går det på en bra slant. Och eftersom jag inte vet hur mycket jag ska filma, i vilka tidsperioder, osv. så kan hyrkostnaden lätt uppnå samma summa som en kamera skulle kosta att köpa. Så jag har snurrat runt på nätet och letat kamera...

Det kan inte bli vilken kamera som helst heller. Den måste vara semi-professionell. Dvs - den måste kunna spela in i ett format som är "broadcast quality", som det heter. Det duger inte med en mini-DV kamera... Nej, det måste vara DV CAM eller - om man ska göra en investering i en kamera som ska vara ett tag - HD. Naturligtvis springer prislappen iväg rätt bra då... Det finns något slags mellanformat som heter HDV, men det har mina vänner inte haft bra erfarenhet av, så det går bort.

Jag har pratat om projektet, att jag har fått stipendier och att jag letar kamera på jobbet. Det kanske finns en liten, liten, liten chans att ett av företagen där kan sponsra mig på nåt sätt. Jag hoppas naturligtvis att det blir en kamera! Vi får se!

Känns verkligen som allt är i rullning, det händer saker!

Kommentarer
Postat av: Therrorese

Oj, massa att läsa ikapp här ju!!
Kul med en Jerrieblogg att följa. Känns nästan som jag är med i projekten nu ju :)
Kram vännen!

2008-03-23 @ 12:16:16
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Lina

hurra vad kul;)

2008-03-25 @ 12:07:57
URL: http://litenfro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0