20 juni 2007

Manusförfattare....

Det är nåt jag inte har varit och förmodligen inte kommer att bli... Det är jävligt svårt att skriva filmmanus. Jag har suttit och slipat på ett manus som jag började med förra året. Ibland är det bra att låta dem ligga ett tag, så man kan se det med fräscha ögon. Jag hade inte öppnat filen sen 9 december. Det är kanske lite väl länge.

Men som jag nyligen sa till nån... är jag ibland rädd att ta tjuren vid hornen och ta itu med saker. För tänk om man skulle misslyckas? Låter man det ligga så ligger det ju bara där. Då handlar det bara om min oförmåga att avsluta saker och ting. Inte om att misslyckas. Det är läskigt.

Det här manuset kanske inte är världens bästa, men kvinnan det handlar om finns i verkligheten och hennes liv är helt makalöst. Det är en historia som måste berättas, och helst på bioduken. Hon är en fighter, en oövervinnlig människa som aldrig gav upp sina drömmar. Hon lyckades i en mansvärld där inga kvinnor hade lyckats före henne. Jag har till och med haft kontakt med henne och en organisation som hon har startat. De har sett mitt första utkast till manuset. Jag ville försöka få rättigheterna till hennes liv på det sättet. Sista mejlet som jag fick från dem var från kvinnan själv. Hon sa att hon var imponerad och att hon ville träffas. Det mejlet skickade hon i december. Sen gick jag i dvala i ett halvår....

Rädd att misslyckas... Just det...

Så jävla korkat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0