10 okt 2007

Här händer verkligen allt på en gång...

Igår, mitt på dagen, fick jag ett mejl.

"Sista chansen för SVT-pitch! Deadline 10 oktober! Vill du pitcha ditt dokumentärfilmsprojekt för SVT vid M:DOX Dokumentärfilmsträff i Malmö 27 oktober? Projektet måste planeras bli minst 40 min långt och bör ännu inte har presenterats för SVT samt befinna sig i en utvecklingsfas. Sammanlagt 1-2 projekt kommer att belönas med en förprojektsumma på 40 000 kr från SVT på plats vid M:DOX. Anmälan sker genom att mejla anmälan senast imorgon onsdag 10 oktober. Anmälan ska innehålla 1 A4 sida synopsis + kort presentation av filmare och ev andra inblandade i projektet."

Klart att man inte kan låta ett sånt tillfälle glida en ur händerna. Så här har skrivits, omformulerats, filats, redigerats om och om och om igen. Nervositeten är hög. Varje filmregion väljer ut två bidrag som skickas vidare till M:DOX, sammanlagt blir det åtta bidrag som tävlar om att få pitcha sin idé till SVT Dokumentär.

Redan ikväll damp ett svar ner i inboxen:

"Hej! Tack för anmälan av ett mkt intressant projekt. Tyvärr föll det på målsnöret då endast två av 17 projekt har kunnat väljas ut. Beslutet beror delvis på att jag bedömer att du tillsammans med din producent har goda chanser att få pitcha för SVT Dokumentär i Stockholm (utan M:DOX); de två projekt vi valt ut saknar ännu externa professionella producenter. Jag har dock tagit beslutet att ändå skicka ner ditt projektförslag till M:DOX - kanske att de faller pladask och hör av sig ändå! Om ni inte redan sökt stöd från oss för projektet så är ni välkomna att göra det (bif info). Notera att deadline för talangutvecklingstödet redan har gått men vi tar redan nu emot nya förslag inför ny budget 2008. Hälsningar, Film Stockholm"

Känns ju som en seger ändå på nåt sätt! Pust! Kanske att man får sova lite inatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0